Handelsvillkor
BETALNING
Minikokke accepterar onlinebetalningar med Visa/Dankort, Mastercard,
Betalning kommer först att debiteras ditt konto när den fysiska varan skickas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
Reservation av belopp
Vid användning av betalkort, både debet- och kredit, görs en reservation för det belopp som köps. Detta belopp är reserverat tills webshopen har behandlat och skickat din beställning. När beställningen har skickats kommer pengarna att dras från kontot. Bokningstiden beror på produkten/tjänsten.
Betalkortsauktorisering
Med ett betalkort kommer du att kunna se att pengarna har reserverats på ditt konto och att ditt tillgängliga belopp kommer att visas som mindre. Om du eller webshopen i efterhand avbryter din beställning kan webshopen inte ta ut pengarna utan reservationen kommer att fortsätta gälla under en period. Observera att endast din bank (eller kortutgivare) kommer att kunna avboka bokningen.
Kreditkortsauktorisering
Pengarna kommer endast att tas ut från ditt konto och visas i din översikt när webshopen behandlar och drar betalning för din beställning.
Alla belopp på hemsidan inkluderar moms.
Webbplatsen använder följande valutor för prissättning:
Danmark – kronor (DKK)
Minikokke använder en säker betalningsserver som krypterar all information med SSL-protokoll, vilket innebär att din data är säker och inte kan läsas av utomstående.
LEVERANS
Leveranstiden för din beställning är 1-2 arbetsdagar. Tyvärr händer det att vissa beställningar tar längre tid att leverera under hektiska perioder.
För att vi ska behålla vår leveranstid på 1-2 dagar innebär det att vi packar beställningar allt eftersom de kommer in. Om en felaktig adress har angetts vid beställning kommer vi att göra vårt bästa för att ändra detta. Men i slutändan är det ditt ansvar som köpare att se till att korrekt information lämnas vid beställning. Ytterligare fraktkostnader kan tillkomma om adressen ändras efter att beställningen har behandlats.
Minikokke skickar varor med följande: GLS - Privat, GLS - Paketbutik, DAO - Direkt, DAO - Paketbutik
Frakten beräknas utifrån vikt.
Du kommer att kunna välja mellan att få paketet skickat "utan distribution" eller "med distribution".
Du får alltid ett track and trace-nummer. så att du kan spåra ditt paket, från vårt lager till ditt hem.
Om du väljer att använda hemleverans och inte är närvarande vid leverans skickas ditt paket till en närliggande paketbox/paketbutik. Härifrån är det ditt ansvar att hämta ut paketet eller beställa en ny leverans - eventuella kostnader i samband med detta står köparen för.
Ditt paket kommer att returneras till oss om du inte hämtat ut ditt paket från paketboxen/paketshopen - efter 7 dagar. Du kommer att ha två alternativ här, få ditt köp återbetalat (minus 59kr för returkostnader), eller betala för en ny försändelse (59kr).
ÅNGERRÄTT
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta på hemsidan om inte annat avtalats eller anges i din beställning.
14-dagarsperioden börjar den dag då beställningen levereras.
Du kommer att stå för eventuella returkostnader.
Begäran om avbeställning ska meddelas oss senast 14 dagar efter leverans och ska vara oss tillhanda senast 14 dagar efter att vi informerats om ditt utnyttjande av ångerrätten.
Begäran om att utöva ångerrätten måste skickas till info@minikokke.dk. I meddelandet ska tydligt framgå din önskan att utnyttja ångerrätten samt ordernummer.
VARORENS SKICK VID RETURNERING
Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde som orsakas av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Det betyder att du kan prova produkten på samma sätt som om du handlade i en fysisk butik.
Om varan har testats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd och av försämrat värde. Det innebär att om du ångrar ditt köp så får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka. Det är upp till Minikokke att bedöma föremålets skick.
KLAGOMÅRÄTT
Det finns 2 års garanti på produkter enligt den danska köplagen. Reklamationsrätten gäller alla fel i mjukvara, material och tillverkning.
Reklamation avseende Fel och defekter ska anmälas till Minikokke inom skälig tid efter mottagandet av varan. Här är max. två månader som skälig tid, om inte annat avtalats. Vi återbetalar rimliga fraktkostnader.
Reklamationen är ogiltigt i händelse av felaktig eller ovanlig användning av produkten.
Minichefs kommer att stå för returkostnaderna i rimlig omfattning.
Vid retur, vänligen kontakta företaget:
Mini kockar
Reklamationer accepteras inte om dessa skickas mot postförskott.
KUND- OCH SEKRETESSPOLICY
Vi återförsäljer inte personuppgifter och lämnar inte vidare dina personuppgifter till andra, de registreras endast i vår kunddatabas. Du kan få din information raderad när som helst.
För att du ska kunna ingå avtal med Minikokke behöver vi följande information:
. Namn
. Adress
. Telefonnummer
. E-postadress
Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig.
Personuppgifterna registreras hos Minikokke och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.
När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
Direktören och anställda på Minikokke har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
Personuppgiftsansvarig på Minikokke är: Minikokke
Vi lagrar eller överför inte kundinformation krypterad.
Som registrerad användare hos Minikokke har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i detta avseende ska riktas till info@minikokke.dk.
Småkakor
Cookies används på https://minikokke.dk/ i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
Du kan när som helst radera cookies från din dator, se instruktionerna på Webshop Cookies och Sekretesspolicy .
KONSUMENTSKYDD
Läs mer om ditt skydd som konsument vid köp via en PensoPay betalningslösning:
https://pensopay.com/more/consumer protection/
ALTERNATIV FÖR KLAGOMÅL
Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Nævnenes Hus, Medlingsteamet för konsumentklagomål, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus . Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om en lösning inte hittas kan du lämna in ett klagomål till den danska konsumentklagenämnden.
Som huvudregel är en förutsättning för att göra en reklamation att den produkt eller tjänst du vill klaga på har kostat minst 1 110 DKK. och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor ska priset i allmänhet vara minst 720 DKK. Beloppsgränserna kan komma att ändras. Du måste betala en avgift för att få klagomålet behandlat.
Europeiska kommissionens klagomålsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Anmälan görs här:
http://ec.europa.eu/odr
När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@minikokke.dk