Sekretesspolicy

  • KUND- OCH SEKRETESSPOLICY

  • Vi återförsäljer inte personuppgifter och lämnar inte vidare dina personuppgifter till andra, de registreras endast i vår kunddatabas. Du kan få din information raderad när som helst.
  • För att du ska kunna ingå avtal med Minikokke behöver vi följande information:
    . Namn
    . Adress
    . Telefonnummer
    . E-postadress
  • Vi registrerar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera varorna till dig.
  • Personuppgifterna registreras hos Minikokke och lagras i upp till fem år, varefter uppgifterna raderas.
  • När personuppgifter samlas in via vår webbplats ser vi till att det alltid sker med ditt uttryckliga samtycke, så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför.
  • Direktören och anställda på Minikokke har tillgång till de uppgifter som registreras om dig.
  • Personuppgiftsansvarig på Minikokke är: Minikokke
  • Vi lagrar eller överför inte kundinformation krypterad.
  • Som registrerad användare hos Minikokke har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har även rätt att ta del av vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Du har dessa rättigheter enligt personuppgiftslagen och förfrågningar i detta avseende ska riktas till info@minikokke.dk.
  • Småkakor
    Cookies används på https://minikokke.dk/ i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet, och därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.
  • Du kan när som helst radera cookies från din dator, se instruktionerna på Webshop Cookies och Sekretesspolicy .
  • KONSUMENTSKYDD

  • Läs mer om ditt skydd som konsument vid köp via en PensoPay betalningslösning:
    https://pensopay.com/more/consumer protection/
  • ALTERNATIV FÖR KLAGOMÅL

  • Ett klagomål på en produkt eller tjänst kan lämnas till Nævnenes Hus, Medlingsteamet för konsumentklagomål, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klagomålsportalen för Nævnenes Hus . Medlingsteamet kommer att försöka lösa tvisten genom medling, och om en lösning inte hittas kan du lämna in ett klagomål till den danska konsumentklagenämnden.
  • Som huvudregel är en förutsättning för att göra en reklamation att den produkt eller tjänst du vill klaga på har kostat minst 1 110 DKK. och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor ska priset i allmänhet vara minst 720 DKK. Beloppsgränserna kan komma att ändras. Du måste betala en avgift för att få klagomålet behandlat.
  • Europeiska kommissionens klagomålsportal online kan också användas för att lämna in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument som bor i ett annat EU-land. Klagomål lämnas här:
    http://ec.europa.eu/odr
  • När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress info@minikokke.dk